088-7744333

Logo BVT opleiding advies

Cursus Feedback Geven en Ontvangen

180

Meerwaarde van IN-Company


Welke vraag u ook hebt, gericht op ontwikkeling van mensen, wij geven u net even deze extra stap naar een passende training. Of het nu 1 op 1 of in een groepsverband is, trainingen die aan de hand van uw dagelijkse werk met de grootste zorg wordt samengesteld. U traint met de juiste begeleiding. Naast de training kunt u altijd voor vragen terecht bij uw trainer. Ons uitgangspunt is: Kennis moet beklijven ook nog naar verloop van tijd.



Uw Cursus Feedback Geven en Ontvangen


Feedback is een ruim begrip. Het wordt vaak verbonden met corrigeren of `kritiek geven`. Dit is echter niet waar. Feedback is namelijk een terugkoppeling op een handeling van iemand, en dit kan zowel positief als negatief zijn. Feedback geven en ontvangen is niet altijd even gemakkelijk. Sommige mensen zijn bang dat ze iemand kwetsen en durven geen feedback te geven. Het komt namelijk vaak voor dat de persoon in kwestie zich van niks bewust is. Daarnaast vinden veel mensen het ook niet fijn om feedback te ontvangen. Zij weten niet hoe ze moeten reageren of trekken zich alles persoonlijk aan. Toch is feedback geven en ontvangen erg belangrijk. Door het geven van feedback kunnen medewerkers in hun gedrag en prestaties worden bijgestuurd of gestimuleerd. En zonder feedback weten we niet wat wat goed gaat of wat juist beter kan. In deze feedbacktraining leert u feedback te geven en te ontvangen en concreet en helder te communiceren. Daardoor kunt u beter samenwerken met uw medewerkers en kunnen jullie elkaar beter motiveren. Deze training verhoogt het vertrouwen, de empathie en het respect binnen uw bedrijf. In deze feedbacktraining besteden we ook aandacht aan het organiseren van uw eigen feedback.




Onderwerpen tijdens de trainings-dag(en)



Resultaten voor Feedback Geven en Ontvangen


In deze training wordt geoefend in het geven van zowel corrigerende als constructieve feedback. U kunt nu op een effectieve manier feedback geven. U weet hoe u uw medewerkers kunt motiveren en hebt geleerd om beter samen te werken. Daarnaast heeft u meer respect voor uw medewerkers. U weet ook hoe u het beste om kunt gaan met feedback en bent niet meer bang om dit te ontvangen.



Focus met het oog op talent en kwaliteit


BV&T weet als professioneel opleider (meer dan 20 jaar) in de aanpak van gevarieerd kennis overbrengen. Deze aanpak gaat uit van persoonlijke verandering waarbij U als deelnemer onderzoekt wat er werkt inplaats van wat er verkeerd gaat. De focus wordt gelegd op daadkrachtig beslissingen te nemen, eigenaarschap en samenwerking. Dit levert op alle tereinen tijdwinst op. En is het belangrijk dat dit een grote bijdrage levert aan een succesvolle leer curve.


Effectieve Kennisopname


We tasten graag met u de dagelijkse praktijk af en gaan na of er punten zijn die kunnen worden opgenomen in het leerproces. Om voldoende individuele spreek en oefentijd t.o.v. de praktijk te hebben bestaan de trainingsgroepen bij voorkeur uit 2 - 10 deelnemers. Maar wij verzorgen ook 1 op 1 trajecten (coaching). Maximale kennisopname dit bereiken wij mede door onze bevoegde docenten die hun vak verstaan. Wenst u persoonlijk contact met betrekking tot uw aanvraag?



IN-Company / Planning / Investering

IN-Company: IN-Company of Inhouse betekent dat wij naar u toe komen.
Dit bespaard op tijd en reiskosten.
Tevens zitten wij met de training bij de praktijk!
 
Trainingsmomenten: 1 dagdelen
Uren per training: 6 uren per dagdeel
Prijs / Investering: Prijsopgave deze kunt u via Prijs INFO aanvragen.
Omdat geen IN-Company Training hetzelfde is.


Incompany startdatums

* Uw gewenst begindatum *
Mei 2024
Juni 2024
Juli 2024
Augustus 2024
September 2024
Oktober 2024
November 2024
December 2024
Januari 2025
Februari 2025



Locaties:


Waar wonen onze trainers. , altijd in de buurt.



Alles begint bij motivatie en betrokkenheid in de training Feedback Geven en Ontvangen. Daarom verbinden we persoonlijke leerdoelen aan team- en organisatiedoelen. Dit resulteert in gemotiveerde deelnemers die hun bijdrage aan het grotere geheel ervaren. Voor de start van het traject inventariseren we de individuele leerwensen door middel van een online intake. BV&T is tevens de nummer 1 in-company opleider voor Feedback Geven en Ontvangen al vanaf 2001. Wenst u een vrijblijvende offerte? Dan kunt u deze hier aanvragen Gewoon informatie ontvangen?



Efficiënte en praktijkgericht

Met ons team ontwikkelen wij continu nieuwe, uiteenlopende en meer efficiënte leervormen voor het meest effectieve leertraject. Het laatste wat wij hebben ontwikkeld is een volledig E-Learningspakket. Deze kan de organisatie bij wie wij trainen gratis gebruiken zolang de training loopt. In deze E-Learning zetten wij ook de evaluatie en kunt u als opdrachtgever de vorderingen tijdens de training of workshop blivjen volgen. Maar ook uw eigen testen en toetsen kunt u hierbij invoeren. In de toekomst bespaard u hierin veel tijd, personeel en dus ook geld.



Hoe behalen wij uw einddoel

Onze trajecten passen we zoveel mogelijk aan op uw doelstelling. We nemen de tijd voor een gedegen voorbereiding (intake en bepaling van uw doelstelling) waarbij we altijd persoonlijk contact met u hebben. Vervolgens voeren we onze trajectopbouw volgens afspraak uit. Dit betekent dat het resultaat ons uitgangspunt wordt en dat aan al uw verwachtingen wordt voldaan. Daartoe gebruiken wij deugdelijke materialen en zetten wij goed getraind, herkenbaar personeel in. Onze docent of trainer ziet er tijdens uw traject op toe dat de kennis welke moet worden overgebracht (beklijven) in de praktijk zijn uitwerking gaat krijgen. Onze slogan: "effectief met perspectief"


Visie

Mensen op basis van eigen competenties in beweging te brengen door op maat gesneden ontwikkeltraject aan te bieden. Tevens forwarding op het functioneringsgesprek. Door een breed pakket van diensten en producten is BV&T in staat mensen te bewegen en ruime kansen te bieden.


Doelstelling

Uw doelstelling staat central in deze cursus Feedback Geven en Ontvangen. Tijdens de intake (telefonisch of bezoek) worden uw leerdoelen besproken. Jullie inventariseren intensief wat het leerprogramma moet bevatten. In gemiddeld 1 bijeenkomsten gaat u op de werkplek concreet aan de slag met het bereiken van uw persoonlijke leerdoelen. U verbetert uw vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit uw eigen praktijk. De trainer begeleid en ondersteunt u hierbij en geeft gerichte feedback en praktische tips waar u echt iets aan hebt. Jullie stellen samen een persoonlijk leerplan op om ook na deze cursus uw doelen daadwerkelijk in de praktijk om te zetten. Maatwerk! Meer informatie..


Een IN-Company leeromgeving, is meestal het beste

Elke deelnemer in de training moet zichzelf kunnen zijn en zichzelf open kunnen stellen voor nieuwe inzichten. De trainer is daarbij ook van essentiele waarde. Daarom adviseren wij vaak om een rustige omgeving. Zie referenties.



  

Referenties Feedback Geven en Ontvangen Aantal deelnemers In-Company
Mapi Values4 deelnemers 4 trajecten
Groothandel In Levensmiddelen Van Tol B.V.8 deelnemers  
St. Joris Keramische Industrie B.v.2 deelnemers 5 trajecten
Homij Technische Installaties BV4 deelnemers  
Woningstichting De Volmacht4 deelnemers  
Keter Benelux B.V.32 deelnemers  
Koopman Installatie Raalte Bv1 deelnemers  
Bottom Line6 deelnemers  
Gemeente Arnhem25 deelnemers 3 trajecten
Zorggroep De Leiboom24 deelnemers  
Gusto MSC1 deelnemers  
Van Vugt Kruiden B.V.1 deelnemers  
Z-Parket8 deelnemers  
JOHAN Sports4 deelnemers  
Wellantcollege Dordrecht20 deelnemers  
Xeltis23 deelnemers 3 trajecten
Interactive Blueprints B.V.8 deelnemers  
Synergo Projectmanagement B.V.4 deelnemers  
Thales4 deelnemers  
Vion Boxtel B.V. deelnemers 4 trajecten
OVH BV1 deelnemers  
Colonia Brasolandia1 deelnemers  
Moso International BV 3 deelnemers 2 trajecten
G. Van De Heg B.V.6 deelnemers  
Euro Planit10 deelnemers  
United Comfort Industries5 deelnemers  
Centrale Huisartsen Dienst Drenthe8 deelnemers  
Van Gansewinkel3 deelnemers 2 trajecten
Urbain Trade Bv2 deelnemers  
Tref Onderwijs1 deelnemers  
KOAC-NPC7 deelnemers  
Bel-Leerdammer8 deelnemers 6 trajecten
Immigratie-en Naturalisatiedienst8 deelnemers  
Communicatiewinkel8 deelnemers  
Shop-Apotheke B.V.18 deelnemers 3 trajecten
Van Halteren Special Products1 deelnemers 7 trajecten
Fsfdsf1 deelnemers  
Viskoteepak8 deelnemers 3 trajecten
Wijnne Barends1 deelnemers 4 trajecten
IJssel Technologie3 deelnemers  
En nog veel meer.....    
     
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. 450 Referenties Contact
    088-7744333



Persoonlijke feedback via evaluaties:


K. Dopmeijer (Scania Zwolle)

Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Feedback Geven en Ontvangen. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Boeiend, Actief, Verrassend, Energie
  • De training biedt veel variatie in aanbod en weet exact wat ik nodig had. Waardoor ieder zijn eigen manier de lesstof zich eigen kon maken
  • De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig en soms erg verrassend met leuke weetjes
  • Cijfer 8.8
  • Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht gekregen
  • Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact.
  • De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
  • Cijfer 9.1

M. Klaassens (Pro Persona)

Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Noodzaak tot reflectie, Focus, Laagdrempelig
  • De lesstof zette mij aan het denken, de steun van de trainer is daarbij wel een leidende factor
  • Op prettige manier van les geven en gestimuleerd om het goed in de praktijk te brengen
  • Cijfer 8,8
  • Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
  • Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met je collega's
  • De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
  • Cijfer 9.3

P. van Genderen (Bel Leerdammer)

De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:

  • Leerzaam, Mooi, Heftig, Verrast
  • Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
  • De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
  • Cijfer 9,5
  • Diepgaand, Connected, Relativerend
  • Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
  • Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
  • Cijfer 9,1

Locaties: 1960068

Leertrajecten Feedback Geven en Ontvangen met leer perspectief


Koppeling individuele training of workshop Feedback Geven en Ontvangen voor incompany inhouse trainingen

Alles begint bij motivatie en uw persoonlijkheid. Daarom verbinden we persoonlijke leerdoelen aan individuele wensen. Dit resulteert in gemotiveerde cursisten die hun bijdrage aan het grotere geheel ervaren. Voor de start van het project inventariseren we de al uw leerwensen door middel van een online intake bij u op locatie (in-company).


Integratie borgingsmethodieken voor deze training / workshop

Elke training of opleiding is opgebouwd uit verschillende leermethodes, zoals bloom en kolb aangeven in hun taxonomie. Vanaf het eerste gesprek met de trainer wordt gekeken welke onderwerpen het best passen bij de cursisten en individuele vraagstukken.


Actiegericht leren door middel van actiegerichte inhouse leermethoden

Wij maken het mensen zo makkelijk mogelijk om in actie te komen en het geleerde toe te passen in de praktijk. Hiervoor gebruiken we diverse methoden, waaronder individuele leerdoel formulering, praktijkopdrachten, buddysystemen, voortgangsmonitoring, actieplannen en coaching. Dit kan ook worden opgenomen in een korte workshop van 1 dagdeel.


Voortdurend oog voor dagelijks in-company werk- en leerproces

We bekijken de dagelijkse werkplek van de deelnemers en gaan na of er onderdelen in de training moeten worden opgenomen of juist afgehaald. Hier houden we rekening mee in het traject en adviseren HR of de manager hoe hiermee om te gaan.


Focus op het maximale leerproces

We geloven in de aanpak van Bloom en Kolb. Deze aanpak gaat uit van de verschillende leerprocessen van individuen daarin breng je gradaties aan in de aangeboden leerstof. De focus wordt gelegd op wat je als cursist kunt opnemen. Dit levert creativiteit, betrokkenheid, acties en initiatieven op die bijdragen aan een succesvolle verandering van de deelnemer in de training of workshop Feedback Geven en Ontvangen.


Stimuleren tijdens de training of workshop

Uw medewerkers weten elkaar gedurende de training of workshop beter te vinden. Ze verrijken elkaar en zo ontstaat er een optimale kennisoverdracht. Dit levert een lerende workshop op met positieve effecten ook op lange termijn. Dit geldt zowel voor workshops als trainingen van BV&T ook voor deze gerichte aanvraag omtrent de workshop Feedback Geven en Ontvangen


Workshop IN-Company: Locatie door heel Nederland.



Feedback Geven en Ontvangen opleiding.


Een team is een groep mensen die dezelfde doelen hebben en deze gezamenlijk nastreven. Overal werken mensen samen in teams op het sportveld, in non-profit organisaties en in het bedrijfsleven en de industrie. In deze syllabus ligt de nadruk vooral op feedback geven en ontvangen in de werkomgeving, maar de basisprincipes zijn van toepassing op elke groep mensen. Met andere woorden, ook op mensen die er niet voor worden betaald om effectief samen te werken. Daarnaast bevat deze syllabus een aantal oefeningen waarmee de theorie van feedback in praktijk kan worden gebracht.

Contact maken met collega's of afdelingen doen we dagelijks vele malen, soms zelfs zonder dat we ons daarvan bewust zijn. Niet alleen door met een ander te praten, maar bijvoorbeeld ook door de ander aan te kijken, door lichaamstaal. Door het geven van feedback kunnen medewerkers in hun gedrag en prestaties worden bijgestuurd of gestimuleerd. Zonder feedback weten we niet wat goed gaat of wat juist beter kan of moet. Feedback is een ruim begrip en wordt vaak verbonden met corrigeren en door sommigen als 'kritiek geven'. Dat is een functie van feedback. Feedback kan ook ondersteunend zijn en vormt een belangrijk aspect bij coachend leidinggeven.

Kritiek of feedback?
Feedback is het geven van informatie over het functioneren van iemand. Vaak zijn we erop uit, het gedrag van de ander te corrigeren of bij te sturen. Feedback is pas feedback, als hieruit lering kan worden getrokken. In dat opzicht verschilt feedback van kritiek. Wanneer de ander de opmerking te horen krijgt: "Wat ben jij een stommeling", zal deze vorm van feedback waarschijnlijk worden afgewezen. Het functioneren van de aangesprokene zal eerder verbeteren, wanneer hem het gevoel wordt gegeven, dat hij zal worden geholpen. Feedback beoogt elkaar te helpen door beter in te spelen op de eisen die de relatie aan ons stelt.

Feedback leveren is moeilijk, omdat:
er kans is, dat de informatie als negatieve kritiek wordt opgevat;
er kans is op ruzie, een verstoorde relatie, een deuk in iemands motivatie, een vertrouwenscrisis;
de kans op boosheid over en weer toeneemt.

Wanneer feedback uit de hand loopt, ontstaat de mogelijkheid van een cirkelgang.

Belangrijk is, dat de feedback duidelijk is en ook goed verstaan wordt. De ontvanger moet het als een waardevol hulpmiddel beschouwen om sturing aan zijn eigen optreden te geven. Het geven van feedback is voor een relatie vaak een hachelijke zaak, maar indien beide partijen de juiste instelling hebben, hoeven er geen problemen te ontstaan.

Juist daarom geven we hierna een drietal regels, waar bij feedback op gelet moet worden:
1. Ga bij het geven van feedback uit van feiten, van constateringen en niet van gevoelens of gedachten. Zeg niet: "Je let niet op!", maar wel: "Zojuist maakte je een rekenfout. Hoe komt dat? Werd je aandacht afgeleid? Hoe kunnen we dat voortaan voorkomen?"
2. Moraliseer en kritiseer niet, ga beschrijvend te werk! Zeg niet: "In hoeverre is een afspraak met jou eigenlijk een afspraak?" Zeg in plaats daarvan: "Ik had verwacht dat je gisteravond zou komen. Is er wat tussen gekomen?"
3. Pas je aan bij het bevattingsvermogen van de ander. Spui alle feedback niet in een keer. Zorg dat de ontvanger er nog op kan reageren. Zeg niet tegen iemand van het magazijn: "Je moet al je artikelen op alfabetische wijze indelen. Dan kun je methodisch werken en wordt er een structuur in je aanpak zichtbaar." Zeg in plaats daarvan: "Je deelt je artikelen zodanig in, dat ik niks kan vinden. Hoe kunnen we dat verbeteren?"

Los van deze regels (met voorbeelden) geldt in het algemeen nog, dat de feedback "vers" moet zijn. Haal geen "ouwe koeien" uit de sloot! Geef daarnaast ook anderen gelegenheid om feedback te leveren.

Samengevat gelden de volgende regels voor het geven van feedback:
De gever van feedback moet zijn: kort en helder, concreet, beschrijvend, snel, op maat, welkom, helpend, bruikbaar (betrekking hebbend op gedrag wat gewijzigd kan worden) en functioneel (betrekking hebbend op de rol in de organisatie).
De gever van feedback moet vermijden, dat de feedback verpakt is in te veel woorden, te algemeen is, zelf al geinterpreteerd is, te laat komt, te veel ineens is, wordt opgedrongen en/of ontstaan is uit eigen irritatie.

De ontvanger van feedback moet bereid zijn te luisteren en eventueel om opheldering en aanvulling vragen. De ontvanger van feedback moet vermijden, dat hij zich tegen de feedback verdedigt, dat hij smoesjes zoekt en probeert de reden van zijn gedrag te beargumenteren.

Volgt u een cursus of opleiding en dreigt uw studietijd langer te worden dan verwacht? Of volgt u een opleiding en kost deze meer tijd dan was voorzien? Of ziet u er tegen op om weer te gaan leren? Dit kunnen voor u, en mogelijk ook voor uw leidinggevende, punten zijn van zorg. U bent gemotiveerd om een opleiding te (gaan) volgen, maar weet niet altijd goed hoe u dit aan gaat pakken. Met de juiste studievaardigheden leert u voortaan met meer plezier en houdt u zich aan uw planning.

Binnen deze training staat u als medewerker centraal. Naast de begeleiding krijgt u ook informatie over studievaardigheden en individuele begeleiding. De bijeenkomsten hebben een nog nader af te stemmen tussenperiode. In deze tussenperiode heeft u tijd om aan uw eigen geformuleerde leerdoelen te werken.



Ook voor Masterclass of Workshops.

Zoekwoorden Via Searching
Training reflectie training Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass reflectie training. MT Kader Trainingen: Feedback Geven en Ontvangen. ZZP of Freelance Vacature voor: feedback training. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: feedback training reflectie training. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen feedback training reflectie training. Groningen, Utrecht, Amsterdam


Bij deze praktijktrainigen werken we altijd vanuit een didactisch oogpunt als ook contextuele visie, waarbij de begeleider de leerling of medewerker benadert in zijn context zonder randvoorwaarden. De eigen persoonlijke ontwikkeling van de cursist in relatie met zijn professionele ontwikkeling is een belangrijk leerpunt.

In-Company Trainingsvraag..

Wij trainen op uw locatie.

Vul onderstaande velden zorgvuldig in.


Test Click Here



Ook voor u gevonden


training Situationeel Leidinggeven
cursus Coachend Leidinggeven
cursus Conflicthantering
training Effectief Coachen Leidinggeven
opleiding Optimaal Leidinggeven
training People Management
cursus Projectmanagement
training Teambuilding inclusief DiSC
training Vergadertechnieken
training Functioneringsgesprekken
training Assertief Leidinggeven
training TeamBuilding
training Onderhandelingstechniek
training Beginnend Leidinggeven
training Feedback Geven en Ontvangen
training Effectief Leidinggeven
training Leiderschap vs Leidinggeven
training DiSC Training met ONLINE DiSC
training Basis Effectief Communicatie
training Medezeggenschap OR
cursus Omgaan met agressie


Spreuk:
Zonder de dalen geniet je niet van de pieken.

Inspiratie Posters Bekijken?

Met vriendelijke groet,
Ingrid Boerman
Accountmanager BV&T



Recente klanten