088-7744333

Logo BVT opleiding advies

Training Resultaat Effectief Leidinggeven

84

Meerwaarde van IN-Company


Welke vraag u ook hebt, gericht op ontwikkeling van mensen, wij geven u net even deze extra stap naar een passende training. Of het nu 1 op 1 of in een groepsverband is, trainingen die aan de hand van uw dagelijkse werk met de grootste zorg wordt samengesteld. U traint met de juiste begeleiding. Naast de training kunt u altijd voor vragen terecht bij uw trainer. Ons uitgangspunt is: Kennis moet beklijven ook nog naar verloop van tijd.



Uw Training Resultaat Effectief Leidinggeven


In deze doelgerichte en slagvaardige training kijken we graag mee waar de competenties en vaardigheden in de training komen te liggen. De interactie en didactische sturing staan voorop. De aankomende coach heeft naar ons idee al veel kennis in eigen huis. Deze kennis gaan wij borgen. De andere tools kunnen hierin bijdragen, waardoor de effectiviteit gegarandeerd wordt.




Onderwerpen tijdens de trainings-dag(en)



Resultaten voor Resultaat Effectief Leidinggeven


Na het volgen van deze training is het geven van instructies en het omgaan met de specifieke vragen u duidelijk geworden. U leert ook de richtlijnen kennen, waarin mensen zich manifesteren. U kent het leerpatroon van uw kandidaat of medewerkers. U leert vanuit een praktisch gerichte benadering. De begeleider geeft veel instructies en praktijkvoorbeelden.



Focus met het oog op talent en kwaliteit


BV&T weet als professioneel opleider (meer dan 20 jaar) in de aanpak van gevarieerd kennis overbrengen. Deze aanpak gaat uit van persoonlijke verandering waarbij U als deelnemer onderzoekt wat er werkt inplaats van wat er verkeerd gaat. De focus wordt gelegd op daadkrachtig beslissingen te nemen, eigenaarschap en samenwerking. Dit levert op alle tereinen tijdwinst op. En is het belangrijk dat dit een grote bijdrage levert aan een succesvolle leer curve.


Effectieve Kennisopname


We tasten graag met u de dagelijkse praktijk af en gaan na of er punten zijn die kunnen worden opgenomen in het leerproces. Om voldoende individuele spreek en oefentijd t.o.v. de praktijk te hebben bestaan de trainingsgroepen bij voorkeur uit 2 - 10 deelnemers. Maar wij verzorgen ook 1 op 1 trajecten (coaching). Maximale kennisopname dit bereiken wij mede door onze bevoegde docenten die hun vak verstaan. Wenst u persoonlijk contact met betrekking tot uw aanvraag?



IN-Company / Planning / Investering

IN-Company: IN-Company of Inhouse betekent dat wij naar u toe komen.
Dit bespaard op tijd en reiskosten.
Tevens zitten wij met de training bij de praktijk!
 
Trainingsmomenten: 4 dagdelen
Uren per training: 3 uren per dagdeel
Prijs / Investering: Prijsopgave deze kunt u via Prijs INFO aanvragen.
Omdat geen IN-Company Training hetzelfde is.


Incompany startdatums

* Uw gewenst begindatum *
Februari 2019
Maart 2019
April 2019
Mei 2019
Juni 2019
Juli 2019
Augustus 2019
September 2019
Oktober 2019
November 2019



Locaties:


Waar wonen onze trainers. , altijd in de buurt.



Alles begint bij motivatie en betrokkenheid in de training Resultaat Effectief Leidinggeven. Daarom verbinden we persoonlijke leerdoelen aan team- en organisatiedoelen. Dit resulteert in gemotiveerde deelnemers die hun bijdrage aan het grotere geheel ervaren. Voor de start van het traject inventariseren we de individuele leerwensen door middel van een online intake. BV&T is tevens de nummer 1 in-company opleider voor Resultaat Effectief Leidinggeven al vanaf 2001. Wenst u een vrijblijvende offerte? Dan kunt u deze hier aanvragen Gewoon informatie ontvangen?



Efficiënte en praktijkgericht

Met ons team ontwikkelen wij continu nieuwe, uiteenlopende en meer efficiënte leervormen voor het meest effectieve leertraject. Het laatste wat wij hebben ontwikkeld is een volledig E-Learningspakket. Deze kan de organisatie bij wie wij trainen gratis gebruiken zolang de training loopt. In deze E-Learning zetten wij ook de evaluatie en kunt u als opdrachtgever de vorderingen tijdens de training of workshop blivjen volgen. Maar ook uw eigen testen en toetsen kunt u hierbij invoeren. In de toekomst bespaard u hierin veel tijd, personeel en dus ook geld.



Hoe behalen wij uw einddoel

Onze trajecten passen we zoveel mogelijk aan op uw doelstelling. We nemen de tijd voor een gedegen voorbereiding (intake en bepaling van uw doelstelling) waarbij we altijd persoonlijk contact met u hebben. Vervolgens voeren we onze trajectopbouw volgens afspraak uit. Dit betekent dat het resultaat ons uitgangspunt wordt en dat aan al uw verwachtingen wordt voldaan. Daartoe gebruiken wij deugdelijke materialen en zetten wij goed getraind, herkenbaar personeel in. Onze docent of trainer ziet er tijdens uw traject op toe dat de kennis welke moet worden overgebracht (beklijven) in de praktijk zijn uitwerking gaat krijgen. Onze slogan: "effectief met perspectief"


Visie

Mensen op basis van eigen competenties in beweging te brengen door op maat gesneden ontwikkeltraject aan te bieden. Tevens forwarding op het functioneringsgesprek. Door een breed pakket van diensten en producten is BV&T in staat mensen te bewegen en ruime kansen te bieden.


Doelstelling

Uw doelstelling staat central in deze cursus Resultaat Effectief Leidinggeven. Tijdens de intake (telefonisch of bezoek) worden uw leerdoelen besproken. Jullie inventariseren intensief wat het leerprogramma moet bevatten. In gemiddeld 4 bijeenkomsten gaat u op de werkplek concreet aan de slag met het bereiken van uw persoonlijke leerdoelen. U verbetert uw vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit uw eigen praktijk. De trainer begeleid en ondersteunt u hierbij en geeft gerichte feedback en praktische tips waar u echt iets aan hebt. Jullie stellen samen een persoonlijk leerplan op om ook na deze cursus uw doelen daadwerkelijk in de praktijk om te zetten. Maatwerk! Meer informatie..


Een IN-Company leeromgeving, is meestal het beste

Elke deelnemer in de training moet zichzelf kunnen zijn en zichzelf open kunnen stellen voor nieuwe inzichten. De trainer is daarbij ook van essentiele waarde. Daarom adviseren wij vaak om een rustige omgeving. Zie referenties.



  

Referenties Resultaat Effectief Leidinggeven Aantal deelnemers In-Company
InnoCore Technologies BV4 deelnemers  
Sbn B.V.8 deelnemers  
ID Logistics Benelux BV8 deelnemers 2 trajecten
Solid Air International27 deelnemers  
Stevens Engineering BV11 deelnemers  
Carrier To Carrier Telecom B.V.1 deelnemers  
IHC Handling Systems V.O.F.4 deelnemers  
VGGM (GGD Arnhem)12 deelnemers  
Levanto9 deelnemers  
Van Wijnen Noord B.V.12 deelnemers  
Zwanenberg Food Group10 deelnemers  
Nederlandse Brandwonden Stichting5 deelnemers  
Loopbaantraject Bouw En Infra1 deelnemers  
Gemeente Wieringermeer8 deelnemers  
SESVANDERHAVE Nederland B.V.5 deelnemers  
Daver1 deelnemers  
ENCI12 deelnemers 6 trajecten
Stichting Educatie Atrium Innovations10 deelnemers  
TNT Express7 deelnemers 2 trajecten
Koninklijke Bibliotheek2 deelnemers  
IJs-Garant1 deelnemers  
Van Gogh Museum 6 deelnemers  
Hitec Power Protection8 deelnemers  
Maritime Construction Services BV10 deelnemers  
Akzonobel4 deelnemers 2 trajecten
Waterbedrijf Groningen8 deelnemers  
JAKO Materieeldienst B.V.1 deelnemers 2 trajecten
Royal Bel Leerdammer7 deelnemers 3 trajecten
Bibliotheek Waterland2 deelnemers  
Visietech3 deelnemers  
Accolade Zorggroep10 deelnemers 2 trajecten
Dutchview5 deelnemers  
EBUSCO5 deelnemers  
Arets&Boelens1 deelnemers  
Simons Vleeswaren B.V.8 deelnemers  
Stedelijk Museum Amsterdam2 deelnemers 2 trajecten
De Vries WFM3 deelnemers  
AVEBE1 deelnemers  
Alvero Kantoormeubelverhuur9 deelnemers  
Ravelijn10 deelnemers  
En nog veel meer.....    
     
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. 450 Referenties Contact
    088-7744333



Persoonlijke feedback via evaluaties:


K. Dopmeijer (Scania Zwolle)

Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Resultaat Effectief Leidinggeven. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Boeiend, Actief, Verrassend, Energie
  • De training biedt veel variatie in aanbod en weet exact wat ik nodig had. Waardoor ieder zijn eigen manier de lesstof zich eigen kon maken
  • De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig en soms erg verrassend met leuke weetjes
  • Cijfer 8.8
  • Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht gekregen
  • Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact.
  • De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
  • Cijfer 9.1

M. Klaassens (Pro Persona)

Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Noodzaak tot reflectie, Focus, Laagdrempelig
  • De lesstof zette mij aan het denken, de steun van de trainer is daarbij wel een leidende factor
  • Op prettige manier van les geven en gestimuleerd om het goed in de praktijk te brengen
  • Cijfer 8,8
  • Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
  • Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met je collega's
  • De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
  • Cijfer 9.3

P. van Genderen (Bel Leerdammer)

De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:

  • Leerzaam, Mooi, Heftig, Verrast
  • Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
  • De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
  • Cijfer 9,5
  • Diepgaand, Connected, Relativerend
  • Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
  • Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
  • Cijfer 9,1

Locaties: 456533

Leertrajecten Resultaat Effectief Leidinggeven met leer perspectief


Koppeling individuele training of workshop Resultaat Effectief Leidinggeven voor incompany inhouse trainingen

Alles begint bij motivatie en uw persoonlijkheid. Daarom verbinden we persoonlijke leerdoelen aan individuele wensen. Dit resulteert in gemotiveerde cursisten die hun bijdrage aan het grotere geheel ervaren. Voor de start van het project inventariseren we de al uw leerwensen door middel van een online intake bij u op locatie (in-company).


Integratie borgingsmethodieken voor deze training / workshop

Elke training of opleiding is opgebouwd uit verschillende leermethodes, zoals bloom en kolb aangeven in hun taxonomie. Vanaf het eerste gesprek met de trainer wordt gekeken welke onderwerpen het best passen bij de cursisten en individuele vraagstukken.


Actiegericht leren door middel van actiegerichte inhouse leermethoden

Wij maken het mensen zo makkelijk mogelijk om in actie te komen en het geleerde toe te passen in de praktijk. Hiervoor gebruiken we diverse methoden, waaronder individuele leerdoel formulering, praktijkopdrachten, buddysystemen, voortgangsmonitoring, actieplannen en coaching. Dit kan ook worden opgenomen in een korte workshop van 1 dagdeel.


Voortdurend oog voor dagelijks in-company werk- en leerproces

We bekijken de dagelijkse werkplek van de deelnemers en gaan na of er onderdelen in de training moeten worden opgenomen of juist afgehaald. Hier houden we rekening mee in het traject en adviseren HR of de manager hoe hiermee om te gaan.


Focus op het maximale leerproces

We geloven in de aanpak van Bloom en Kolb. Deze aanpak gaat uit van de verschillende leerprocessen van individuen daarin breng je gradaties aan in de aangeboden leerstof. De focus wordt gelegd op wat je als cursist kunt opnemen. Dit levert creativiteit, betrokkenheid, acties en initiatieven op die bijdragen aan een succesvolle verandering van de deelnemer in de training of workshop Resultaat Effectief Leidinggeven.


Stimuleren tijdens de training of workshop

Uw medewerkers weten elkaar gedurende de training of workshop beter te vinden. Ze verrijken elkaar en zo ontstaat er een optimale kennisoverdracht. Dit levert een lerende workshop op met positieve effecten ook op lange termijn. Dit geldt zowel voor workshops als trainingen van BV&T ook voor deze gerichte aanvraag omtrent de workshop Resultaat Effectief Leidinggeven


Workshop IN-Company: Locatie door heel Nederland.



Resultaat Effectief Leidinggeven opleiding.


Deze training kan opmaat worden gemaakt. In de standaard training zijn de volgende onderwerpen aan de orde: Communicatie methodes, Leerdoelen formuleren, Ordenen van leerdoelen, Evaluatie gesprekken, Hoe om te gaan met weerstand, Coachend handelen.

INHOUDSOPGAVE Cursus Interne Auditor
1. INLEIDING
2. EFFECTIEF LEIDINGGEVEN
2.1. RELATIEGERICHT EN TAAKGERICHT LEIDINGGEVEN
2.2. HERSEY EN BLANCHARD
2.3. SITUATIONEEL LEIDERSCHAP
2.4. HET MANAGEMENTPROCES
3. OVERTUIGEN
3.1. HET MODEL VAN INVLOED
3.2. SUCCESFACTOREN VAN OVERTUIGEN
3.3. GEBRUIK VAN HET MODEL
4. PROBLEEMOPLOSSENDE METHODEN
4.1. ALGEMENE BENADERING VAN PROBLEMEN
4.2. MOET HET PROBLEEM OPGELOST WORDEN?
4.3. PROBLEEMOPLOSSENDE METHODE
4.4. GEDRAGSSTIJLEN
5. MOTIVATIETHEORIEËN
5.2. HET INDIVIDUEEL MOTIVATIEPROCES
5.3. LEVENSFASEN VAN DE MENS
5.4. EXTERNE FACTOREN
6. BEOORDELINGSGESPREKKEN
6.1 HET HOUDEN VAN BEOORDELINGSGESPREKKEN
6.2 FOUTEN BIJ OORDEELSVORMING
BIJLAGEN 1 Werkend, IN-Company, Trainen, Opleiden, Workshop, Trainingsbureau

2. Effectief leidinggeven

Opvattingen over leidinggeven zijn divers en elke leidinggevende baseert zijn werkzaamheden op zijn opvattingen. De één is succesvoller dan de ander en soms wordt er wel eens van iemand gezegd: ‘Die heeft het gewoon in zijn vingers’.
De vraag is dan wat hij wèl en anderen niet heeft. Is het aangeboren of is het te leren? Kan ik, als het te leren is, een eigen stijl ontwikkelen zonder dat ik het gevoel krijg niet mezelf te zijn? Vragen die niet eenvoudig zijn en waarop iedereen uiteindelijk zijn eigen antwoorden moet vinden.
2.1. Relatiegericht en taakgericht leidinggeven
Leidinggeven zou men als volgt kunnen omschrijven:
‘Een medewerker of een groep op een zodanige wijze beïnvloeden
- rekening houdend met de situatie van dat moment - dat hem of hen een gemeenschappelijk doel voor ogen komt te staan’

Er komen drie aspecten in deze omschrijving naar voren, namelijk de medewerker(s), het gemeenschappelijk doel en de situatie. Deze drie aspecten worden ook vaak aangeduid als het relatieaspect, het taakaspect en de situatie.

Als een leider zich richt op het relatieaspect, zal hij proberen saamhorigheid en continuïteit van de groep te kweken en in stand te houden.

Als een leider zich richt op het taakaspect, zal hij de groep direct ertoe aanzetten om het doel van de groep te bereiken.

Beide aspecten zijn belangrijk; een onderneming is niet alleen een organisatie waar prestaties geleverd moeten worden, maar ook een organisatie waar mensen werken en dus sociale factoren een rol spelen. Afhankelijk van de situatie van het moment moet de leidinggevende dus met de juiste mix van relatiegerichtheid en taakgerichtheid zijn medewerkers benaderen. In de ene situatie zal het accent meer liggen op de taak, in de andere situatie meer op de relatie. Verwaarlozing van een van beide aspecten leidt onherroepelijk tot minder effectief leiderschap.



2.2. Hersey en Blanchard
Hersey en Blanchard hebben een leiderschapstheorie ontwikkeld die gebaseerd is op deze drie aspecten: relatie, taak en situatie. Het is één van vele theorieën. Het voordeel van deze theorie is echter een goede herkenbaarheid in de praktijksituatie en de mogelijkheid om concreet ermee te gaan werken. Hieronder volgt kort de theorie van het situationeel leiderschap.
2.3. Situationeel leiderschap
Leiderschap is het proces van beïnvloeding van de activiteiten van een individu of een groep bij het streven naar het bereiken van een doel in een gegeven situatie.

De leider kan de activiteiten beïnvloeden door twee soorten gedrag:
1 relatiegericht gedrag
Bijvoorbeeld het geven van steun, het communiceren, helpen, luisteren, bemoedigen en feedback geven (‘reageren op het gedrag van een ander).
2 taakgericht gedrag
Bijvoorbeeld het aangeven van doelen, het organiseren van mensen en middelen, het aangeven van tijdslimieten, het verstrekken van richtlijnen en het controleren.

Door deze twee gedragsoorten met elkaar te combineren zijn vier leiderschapsstijlen te onderscheiden:
• S1: de instrueerstijl;
• S2: de overtuigstijl;
• S3: de ondersteunende stijl;
• S4: de delegeerstijl.


Relatiegericht S3
veel relatie
weinig taak S2
veel relatie
veel taak
S4
weinig relatie
weinig taak S1
weinig relatie
veel taak

Taakgericht Cursus Interne Auditor

S1: de instrueerstijl

De instrueerstijl gebruikt u als u veel accent legt op de taakaspecten en weinig op de relatieaspecten.
De stijl wordt gekenmerkt door overwegend éénrichtingsverkeer van leiding-gevende naar personeelslid, waarbij de leidinggevende de rol van het personeelslid nauwkeurig afbakent en hem instrueert over het wat, hoe, wanneer en waar van de te verrichten taken.

Acties:
het geven van opdrachten en richtlijnen;
het stellen van duidelijke normen;
het maken van afspraken over de taak;
het controleren van resultaten en het zo nodig bijsturen;
het blijven benadrukken van de resultaten.


S2: de overtuigstijl

Bij deze stijl gebruikt u veel taakgericht en veel relatiegericht gedrag. U vertelt niet alleen hoe u het hebben wilt, maar vertelt ook het waarom. Bij deze stijl wordt ingegaan op waarom-vragen en problemen die personeelsleden hebben ten aanzien van de taakuitvoering. Er is duidelijk sprake van tweerichtingsverkeer.

Acties:
het kweken van begrip voor de taak (overtuigen dat het nodig is);
ingaan op de ideeën en suggesties van de medewerker;
uitleggen en navragen of de medewerker de taak (taken) goed begrijpt;
ingaan op vragen en die duidelijk beantwoorden;
goed luisteren en begrip tonen;
trachten te achterhalen welke weerstanden het personeelslid nog heeft.


S3: de ondersteunende stijl

Bij deze stijl gebruikt u veel relatiegericht en weinig taakgericht gedrag.
U geeft geen taakinhoudelijke aanwijzingen en opdrachten, maar besteedt aandacht aan eventuele problemen die het personeelslid heeft om zijn taak uit te voeren. Stimuleren en steun verlenen zijn kenmerkend voor deze stijl.
?





Moet u voor uw werk af en toe een Nederlandse brief of rapport schrijven, maar blijft u worstelen met de spelling of grammatica? Wilt u correct leren schrijven en wilt u zich meer verdiepen in de verschillende aspecten van de Nederlandse taal? Dan is deze effectieve training correct schrijven iets voor u of uw organisatie. Haal dan met deze cursus correct schrijven uw kennis op over de taalkwesties waar u tijdens het schrijven tegenaan loopt. Er worden regelmatig fouten gemaakt tijdens het schrijven van Nederlandse teksten. Schrijf je het nou met een d, t of dt aan het eind? Schrijf je `hun beide`, `hun beiden`, `hen beide` of `hen beiden`? En hoe zat het nou ook alweer met `t kofschip of `t sexy fokschaap? BV&T heeft een pakkende cursus voor u ontwikkeld waarin u antwoord krijgt op deze vragen. Alles wordt u duidelijk binnen enkele weken. Na de cursus correct Nederlands schrijven beschikt u over handige vuistregels om voortaan dit soort taalkwesties zelf op te lossen. U wint veel tijd door met meer kennis en zelfvertrouwen een grammaticaal juiste tekst te schrijven omdat u de taalregels van de Nederlandse taal correct schrijven weet toe te passen.



BV&T opleiding & advies

Zoekwoorden Via Searching


Cursus coachen resultaatgericht Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Cursus coachen resultaatgericht. MT Kader Trainingen: Resultaat Effectief Leidinggeven. ZZP of Freelance Vacature voor: coachen. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingsbureau: coachen coachen resultaatgericht. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree of INFO: coachen coachen resultaatgericht. Groningen, Utrecht, Amsterdam


U verkoopt hetzelfde product als uw concurrent? Hoe zorgt u er dan voor dat de klant juist naartoe komt? Door net dat beetje extra te bieden. Extra service te geven. U te verplaatsen in uw klant. Dit maakt het verschil. Tijdens deze training komen alle aspecten van klantgericht denken aan de orde. Niet alleen voor u geschikt als u in het bedrijfsleven werkt, maar zeker ook als u werkzaam bent in de non-profit sector. Met name in deze omgeving is het zeer van belang, dat de klant centraal komt te staan. Hoe u dit bereikt? Dat leert u tijdens deze training!

In-Company Trainingsvraag..

Wij trainen op uw locatie.

Vul onderstaande velden zorgvuldig in.


Test Click Here



Ook voor u gevonden


training Situationeel Leidinggeven
cursus Coachend Leidinggeven
cursus Conflicthantering
training Effectief Coachen Leidinggeven
opleiding Optimaal Leidinggeven
training Leidinggeven, Leiden of Lijden
training People Management
cursus Project management
training Teambuilding inclusief DiSC
training Vergadertechnieken
training Functioneringsgesprekken
training Assertief Leidinggeven
training TeamBuilding
training Onderhandelingstechniek
training Beginnend Leidinggeven
training Feedback Geven en Ontvangen
training Effectief Leidinggeven
training Leiderschap vs Leidinggeven
training Feedback Middenkader
training Resultaat Effectief
cursus Ziekteverzuim Gesprekken
training Beoordelingsgesprekken voeren
cursus Persoonlijk ontwikkelingsplan POP
training Instructievaardigheden
cursus Ziekteverzuim Management
training Teambuilding met de juiste
training DiSC Training met ONLINE DiSC
training Verandermanagement
coaching Persoonlijke Effectiviteit
cursus Effici?nt en Resultaatgericht
training Voorkomen van een Burn-Out


Spreuk:
Kansen zien waar niemand ze verwacht.

Inspiratie Posters Bekijken?

Met vriendelijke groet,
Ingrid Boerman
Accountmanager BV&T



Recente klanten