088-7744333

Logo BVT opleiding advies

Cursus Klantgericht Denken en Handelen

156

Meerwaarde van IN-Company


Welke vraag u ook hebt, gericht op ontwikkeling van mensen, wij geven u net even deze extra stap naar een passende training. Of het nu 1 op 1 of in een groepsverband is, trainingen die aan de hand van uw dagelijkse werk met de grootste zorg wordt samengesteld. U traint met de juiste begeleiding. Naast de training kunt u altijd voor vragen terecht bij uw trainer. Ons uitgangspunt is: Kennis moet beklijven ook nog naar verloop van tijd.



Uw Cursus Klantgericht Denken en Handelen


U verkoopt hetzelfde product als uw concurrent? Hoe zorgt u er dan voor dat de klant juist naartoe komt? Door net dat beetje extra te bieden. Extra service te geven. U te verplaatsen in uw klant. Dit maakt het verschil. Tijdens deze training komen alle aspecten van klantgericht denken aan de orde. Niet alleen voor u geschikt als u in het bedrijfsleven werkt, maar zeker ook als u werkzaam bent in de non-profit sector. Met name in deze omgeving is het zeer van belang, dat de klant centraal komt te staan. Hoe u dit bereikt? Dat leert u tijdens deze training!




Onderwerpen tijdens de trainings-dag(en)



Resultaten voor Klantgericht Denken en Handelen


Het programma is bewust meer praktijkgericht dan theoretisch. Korte inleidingen wisselen we af met rollenspelen, oefeningen, discussies en groepsopdrachten. Voor de implementatie van de ideeen in uw praktijk maakt u een actieplan.
We gebruiken herkenbare voorbeelden en cases, die aansluiten op de praktijk in uw organisatie.



Focus met het oog op talent en kwaliteit


BV&T weet als professioneel opleider (meer dan 20 jaar) in de aanpak van gevarieerd kennis overbrengen. Deze aanpak gaat uit van persoonlijke verandering waarbij U als deelnemer onderzoekt wat er werkt inplaats van wat er verkeerd gaat. De focus wordt gelegd op daadkrachtig beslissingen te nemen, eigenaarschap en samenwerking. Dit levert op alle tereinen tijdwinst op. En is het belangrijk dat dit een grote bijdrage levert aan een succesvolle leer curve.


Effectieve Kennisopname


We tasten graag met u de dagelijkse praktijk af en gaan na of er punten zijn die kunnen worden opgenomen in het leerproces. Om voldoende individuele spreek en oefentijd t.o.v. de praktijk te hebben bestaan de trainingsgroepen bij voorkeur uit 2 - 10 deelnemers. Maar wij verzorgen ook 1 op 1 trajecten (coaching). Maximale kennisopname dit bereiken wij mede door onze bevoegde docenten die hun vak verstaan. Wenst u persoonlijk contact met betrekking tot uw aanvraag?



IN-Company / Planning / Investering

IN-Company: IN-Company of Inhouse betekent dat wij naar u toe komen.
Dit bespaard op tijd en reiskosten.
Tevens zitten wij met de training bij de praktijk!
 
Trainingsmomenten: 1 dagdelen
Uren per training: 6 uren per dagdeel
Prijs / Investering: Prijsopgave deze kunt u via Prijs INFO aanvragen.
Omdat geen IN-Company Training hetzelfde is.


Incompany startdatums

* Uw gewenst begindatum *
Mei 2024
Juni 2024
Juli 2024
Augustus 2024
September 2024
Oktober 2024
November 2024
December 2024
Januari 2025
Februari 2025



Locaties:


Waar wonen onze trainers. , altijd in de buurt.



Alles begint bij motivatie en betrokkenheid in de training Klantgericht Denken en Handelen. Daarom verbinden we persoonlijke leerdoelen aan team- en organisatiedoelen. Dit resulteert in gemotiveerde deelnemers die hun bijdrage aan het grotere geheel ervaren. Voor de start van het traject inventariseren we de individuele leerwensen door middel van een online intake. BV&T is tevens de nummer 1 in-company opleider voor Klantgericht Denken en Handelen al vanaf 2001. Wenst u een vrijblijvende offerte? Dan kunt u deze hier aanvragen Gewoon informatie ontvangen?



Efficiënte en praktijkgericht

Met ons team ontwikkelen wij continu nieuwe, uiteenlopende en meer efficiënte leervormen voor het meest effectieve leertraject. Het laatste wat wij hebben ontwikkeld is een volledig E-Learningspakket. Deze kan de organisatie bij wie wij trainen gratis gebruiken zolang de training loopt. In deze E-Learning zetten wij ook de evaluatie en kunt u als opdrachtgever de vorderingen tijdens de training of workshop blivjen volgen. Maar ook uw eigen testen en toetsen kunt u hierbij invoeren. In de toekomst bespaard u hierin veel tijd, personeel en dus ook geld.



Hoe behalen wij uw einddoel

Onze trajecten passen we zoveel mogelijk aan op uw doelstelling. We nemen de tijd voor een gedegen voorbereiding (intake en bepaling van uw doelstelling) waarbij we altijd persoonlijk contact met u hebben. Vervolgens voeren we onze trajectopbouw volgens afspraak uit. Dit betekent dat het resultaat ons uitgangspunt wordt en dat aan al uw verwachtingen wordt voldaan. Daartoe gebruiken wij deugdelijke materialen en zetten wij goed getraind, herkenbaar personeel in. Onze docent of trainer ziet er tijdens uw traject op toe dat de kennis welke moet worden overgebracht (beklijven) in de praktijk zijn uitwerking gaat krijgen. Onze slogan: "effectief met perspectief"


Visie

Mensen op basis van eigen competenties in beweging te brengen door op maat gesneden ontwikkeltraject aan te bieden. Tevens forwarding op het functioneringsgesprek. Door een breed pakket van diensten en producten is BV&T in staat mensen te bewegen en ruime kansen te bieden.


Doelstelling

Uw doelstelling staat central in deze cursus Klantgericht Denken en Handelen. Tijdens de intake (telefonisch of bezoek) worden uw leerdoelen besproken. Jullie inventariseren intensief wat het leerprogramma moet bevatten. In gemiddeld 1 bijeenkomsten gaat u op de werkplek concreet aan de slag met het bereiken van uw persoonlijke leerdoelen. U verbetert uw vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit uw eigen praktijk. De trainer begeleid en ondersteunt u hierbij en geeft gerichte feedback en praktische tips waar u echt iets aan hebt. Jullie stellen samen een persoonlijk leerplan op om ook na deze cursus uw doelen daadwerkelijk in de praktijk om te zetten. Maatwerk! Meer informatie..


Een IN-Company leeromgeving, is meestal het beste

Elke deelnemer in de training moet zichzelf kunnen zijn en zichzelf open kunnen stellen voor nieuwe inzichten. De trainer is daarbij ook van essentiele waarde. Daarom adviseren wij vaak om een rustige omgeving. Zie referenties.



  

Referenties Klantgericht Denken en Handelen Aantal deelnemers In-Company
Vink Tandtechniek8 deelnemers 2 trajecten
RAI1 deelnemers  
Talent4werk7 deelnemers  
Albert Heijn Oosterhout8 deelnemers  
Cegelec B.V. 4 deelnemers  
Medcor Pharmaceuticals B.V.3 deelnemers 2 trajecten
Onstream Project Services B.V.7 deelnemers 2 trajecten
BHV Expo Groep1 deelnemers  
Geen1 deelnemers 12 trajecten
LelyPharma1 deelnemers  
Arbeidsinspectie10 deelnemers 4 trajecten
Lega Products2 deelnemers  
Smeding Groenten En Fruit6 deelnemers  
Royal Hoitsema Labels12 deelnemers  
Quint Wellington Redwood12 deelnemers  
ESE International1 deelnemers  
APS Group11 deelnemers 2 trajecten
Verian10 deelnemers 2 trajecten
Calibris 10 deelnemers  
Van Der Lans International BV1 deelnemers  
Vion Boxtel BV8 deelnemers 6 trajecten
Globecomm Europe3 deelnemers  
Ingenieursbureau Gemeente Groningen12 deelnemers 2 trajecten
Sarana VOF5 deelnemers  
Eppendorf Nederland B.V.3 deelnemers 2 trajecten
B.V. Steenfabriek Spijk6 deelnemers  
Scania Production Zwolle BV2 deelnemers 2 trajecten
SKVOB Academie8 deelnemers  
Ballast Nedam Infra8 deelnemers  
Royal Bel Leerdammer B.V.1 deelnemers 4 trajecten
Veiligheidsregio Kennemerland1 deelnemers  
Zurich Global Corporate Benelux 4 deelnemers  
Stichting Educatie Atrium Innovations10 deelnemers  
Van Gelder Groep10 deelnemers  
Cornerstone Bible College7 deelnemers  
Zehra Koylu, Carmenta Verloskundigen2 deelnemers  
Kortho1 deelnemers  
Nederlandse Brandwonden Stichting5 deelnemers  
Gynetics Medical Products 1 deelnemers 2 trajecten
Abiant EU Service8 deelnemers  
En nog veel meer.....    
     
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. 450 Referenties Contact
    088-7744333



Persoonlijke feedback via evaluaties:


K. Dopmeijer (Scania Zwolle)

Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Klantgericht Denken en Handelen. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Boeiend, Actief, Verrassend, Energie
  • De training biedt veel variatie in aanbod en weet exact wat ik nodig had. Waardoor ieder zijn eigen manier de lesstof zich eigen kon maken
  • De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig en soms erg verrassend met leuke weetjes
  • Cijfer 8.8
  • Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht gekregen
  • Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact.
  • De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
  • Cijfer 9.1

M. Klaassens (Pro Persona)

Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Noodzaak tot reflectie, Focus, Laagdrempelig
  • De lesstof zette mij aan het denken, de steun van de trainer is daarbij wel een leidende factor
  • Op prettige manier van les geven en gestimuleerd om het goed in de praktijk te brengen
  • Cijfer 8,8
  • Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
  • Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met je collega's
  • De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
  • Cijfer 9.3

P. van Genderen (Bel Leerdammer)

De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:

  • Leerzaam, Mooi, Heftig, Verrast
  • Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
  • De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
  • Cijfer 9,5
  • Diepgaand, Connected, Relativerend
  • Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
  • Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
  • Cijfer 9,1

Locaties: 1963618

Leertrajecten Klantgericht Denken en Handelen met leer perspectief


Koppeling individuele training of workshop Klantgericht Denken en Handelen voor incompany inhouse trainingen

Alles begint bij motivatie en uw persoonlijkheid. Daarom verbinden we persoonlijke leerdoelen aan individuele wensen. Dit resulteert in gemotiveerde cursisten die hun bijdrage aan het grotere geheel ervaren. Voor de start van het project inventariseren we de al uw leerwensen door middel van een online intake bij u op locatie (in-company).


Integratie borgingsmethodieken voor deze training / workshop

Elke training of opleiding is opgebouwd uit verschillende leermethodes, zoals bloom en kolb aangeven in hun taxonomie. Vanaf het eerste gesprek met de trainer wordt gekeken welke onderwerpen het best passen bij de cursisten en individuele vraagstukken.


Actiegericht leren door middel van actiegerichte inhouse leermethoden

Wij maken het mensen zo makkelijk mogelijk om in actie te komen en het geleerde toe te passen in de praktijk. Hiervoor gebruiken we diverse methoden, waaronder individuele leerdoel formulering, praktijkopdrachten, buddysystemen, voortgangsmonitoring, actieplannen en coaching. Dit kan ook worden opgenomen in een korte workshop van 1 dagdeel.


Voortdurend oog voor dagelijks in-company werk- en leerproces

We bekijken de dagelijkse werkplek van de deelnemers en gaan na of er onderdelen in de training moeten worden opgenomen of juist afgehaald. Hier houden we rekening mee in het traject en adviseren HR of de manager hoe hiermee om te gaan.


Focus op het maximale leerproces

We geloven in de aanpak van Bloom en Kolb. Deze aanpak gaat uit van de verschillende leerprocessen van individuen daarin breng je gradaties aan in de aangeboden leerstof. De focus wordt gelegd op wat je als cursist kunt opnemen. Dit levert creativiteit, betrokkenheid, acties en initiatieven op die bijdragen aan een succesvolle verandering van de deelnemer in de training of workshop Klantgericht Denken en Handelen.


Stimuleren tijdens de training of workshop

Uw medewerkers weten elkaar gedurende de training of workshop beter te vinden. Ze verrijken elkaar en zo ontstaat er een optimale kennisoverdracht. Dit levert een lerende workshop op met positieve effecten ook op lange termijn. Dit geldt zowel voor workshops als trainingen van BV&T ook voor deze gerichte aanvraag omtrent de workshop Klantgericht Denken en Handelen


Workshop IN-Company: Locatie door heel Nederland.



Klantgericht Denken en Handelen opleiding.


Klantgericht denken en handelen
Wij bieden u een ruim aanbod op het gebied van commerci?le trainingen. Voor alle trainingen geldt: een specifieke vooropleiding is niet vereist, maar een redelijke algemene kennis op ten minste MBO-niveau wordt wel van u verwacht.

11.1. Klantgericht Denken en Handelen

Het vragen om de order is een moeilijk gedeelte van het verkoopgesprek. Goed afsluiten is het resultaat van goed verkopen. Afsluiten is een logisch gevolg! Wanneer moet u beginnen met de afsluiting?


U begint te vroeg wanneer u probeert af te sluiten voordat u bij de klant voldoende interesse heb gewekt voor uw product. Klanten kopen de voordelen die uw product hen biedt. Als u probeert de koop af te sluiten voor u hen voldoende van de waarde van uw aanbod hebt overtuigd, loopt u het risico een ‘nee’ van de klant te krijgen. Aan de andere kant kunt u echter ook te lang wachten met afsluiten. Hoe zorgvuldiger uw relatie met een klant is opgebouwd, hoe meer de neiging ontstaat om het afsluitmoment van de koop voor u uit te schuiven. Te lang wachten leidt er echter toe dat het gunstige tij verloopt voor dat u er gebruik van heeft gemaakt.

U kunt tijdens de argumentatie merken dat de klant ‘rijp’ is voor het afsluiten wanneer:

• hij ‘ja’ zegt op alle argumenten die u hem verkoopt
• hij koopsignalen gaat geven

11.2. Koopsignalen

Welke koopsignalen kan een klant geven en welke concrete afsluitvragen kunt u dan stellen?
In de eerste plaats kan een klant non-verbale koopsignalen geven. De klant kan gebaren maken of gezichtsuitdrukkingen hebben die er op wijzen, dat hij overtuigd is van het nut van uw produkt. Andere duidelijke koopsignalen van de klant zijn concrete vragen, zoals:

‘Wanneer kunt u leveren?’
‘Heeft u ook een andere kleur?’
‘Kan ik in termijnen betalen?’
Deze vragen geven aan dat de klant meedenkt over de uitvoering van de order en dat hij uw produkt al in zijn praktijk ziet functioneren. U moet hier meteen op reageren door de vraag rustig te beantwoorden en over te gaan tot een afsluitvraag.

11.3. Afsluittechnieken voor de verkoop

Directe afsluitvraag.
Wanneer u duidelijke koopsignalen van de klant krijgt, kunt u de directe afsluitvraag stellen. Dit is een gesloten vraag die direct op de order gericht is.

‘Zal ik de order dan maar noteren?’
‘Wilt u mijn product hebben?’

Als u de koopsignalen goed hebt ingeschat, zal de klant ‘ja’ antwoorden op deze vraag.
Wanneer het antwoord toch ‘nee’ is, kunt u vragen waarom de klant nog niet wil afsluiten. Dit is een open vraag die de klant de mogelijkheid biedt uit te leggen wat zijn bezwaar precies is. Dit kunt u met een van de bezwaartechnieken oppakken en via de argumentatie komt u dan opnieuw in de afsluitfase van het gesprek.

Hypothesevraag voor klantgericht denken en handelen
Deze vraag is minder gevaarlijk dat de directe afsluitvraag. U loopt minder risico om een afwijzend antwoord te krijgen. De hypothesevraag heeft de volgende vorm:

‘Stel dat wij tot zaken komen, welke levertijd wilt u dan?’
‘Stel dat u ons de opdracht geeft...?’

Door deze afsluitvraag zorgt u er voor dat de klant zich naar de order verplaatst zonder dat u druk op hem uitoefent. Als hij ‘nee’ antwoordt, kunt u vragen hoe hij het dan wèl zou willen. Dit is een open vraag die de klant laat vertellen hoe hij met u tot zaken wil komen.

De alternatief-techniek.
Evenals bij de alternatief-vraag laten we de klant kiezen uit twee mogelijkheden. De kans op een ‘nee’ is daardoor kleiner dan in een directe afsluitvraag.
‘Wilt u liever volgende week geleverd hebben of pas over een maand?’


Samenvattend:

Wanneer u in de loop van het verkoopgesprek voldoende interesse voor uw product hebt gekweekt bij de klant en het product stukje bij stukje hebt ‘verkocht’, gaat de klant koopsignalen geven. Door hier alert op te zijn, kunt u op het juiste moment overgaan tot de afsluiting door middel van de meest geschikte afsluittechniek.

11.4. After sales / Aktieplan

Als u de opdracht hebt gekregen is een goede after-sales-behandeling belangrijk om uw klant te behouden voor vervolgopdrachten en om aanbevolen te worden bij nieuwe relaties. Het vertrouwen dat de klant op het moment van de koop in u heeft, kunt u behouden door persoonlijk de verantwoordelijk-heid te nemen voor de uitvoering van de order. Wanneer u daarna regelmatig contact onderhoud met uw klanten en zorgt voor een uitstekende service, kunt u de klant ook voor de toekomst aan u binden. Concurrenten liggen voortdurend op de loer en proberen in het vervolg nog beter om uw klant voor zich te winnen. Goede nazorg is daarom noodzakelijk voor de continuïteit van uw opdrachten en uw bedrijf.

Wanneer het koopproces nog niet is afgerond met een order, zult u samen met de klant een actieplan moeten opstellen. Door middel van een gezamenlijk actieplan houdt u de klant warm en bovendien komt u erg professioneel over. Klanten doen graag zaken met professionals, dus het opstellen van een actieplan is eigenlijk ‘verplicht’ om het gewonnen vertrouwen in u, uw product en uw bedrijf te continueren.

De testtechniek.
Dit is een combinatie van de hypothese-vraag en de alternatief-techniek en is een ‘ongevaarlijke’ methode om na te gaan of de klant al rijp is voor de order.

‘Stel dat we tot zaken komen, wilt u dan deze week of volgende week geleverd hebben?’

De urgentie-techniek.
Deze techniek gebruikt u als de klant iets extra’s van ons wil hebben. Over het algemeen willen we wel iets buiten het standaardaanbod om doen, maar dan moet de klant daar wel iets tegenover stellen (voor wat hoort wat).

“We zijn bereid u één week sneller te leveren dan gebruikelijk, maar dan moeten we wel nù tot een afronding komen.’


ISO 15224 voor Zorg en Welzijn is een kwaliteitsnorm voor zorg- en welzijnsinstellingen. Voor veel organisaties biedt dit nieuwe kansen en daarbij ook betere documentatie!

Het betekent namelijk dat er eindelijk een volgende stap gezet kan worden als het gaat om meer praktische vormen van kwaliteitszorg.

We mogen inmiddels concluderen dat HKZ een aantal organisaties zeker geholpen heeft om kwaliteitsmanagement systematischer aan te pakken, maar helaas blijkt ook dat HKZ inmiddels voor veel medewerkers en leidinggevenden synoniem is met 'regeltjes, regeltjes' en 'het moet nu eenmaal van de HKZ'.

En dat is best jammer, want een goed kwaliteitsmanagement systeem draagt bij aan het centraal zetten van de cliënt en het op een gestructureerde manier leveren van goede zorg- en dienstverlening.



Ook voor Masterclass of Workshops.

Zoekwoorden Via Searching
Training klantgerichtdenken Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass klantgerichtdenken. MT Kader Trainingen: Klantgericht Denken en Handelen. ZZP of Freelance Vacature voor: klantgerichtheid. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: klantgerichtheid klantgerichtdenken. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen klantgerichtheid klantgerichtdenken. Groningen, Utrecht, Amsterdam


Denkt u wel eens na afloop van een gesprek of overleg: "Waarom heb ik niet dat ene belangrijke punt naar voren gebracht?" Voelt u zich soms enigszins onzeker om uw mening en ideeen naar voren te brengen? Herkent u het gevoel dat u dichtklapt tijdens een intense discussie of telefoongesprek? In deze training leert u, met respect voor anderen, uw belangen en ideeen op een natuurlijke en conflictloze manier naar voren te brengen.

In-Company Trainingsvraag..

Wij trainen op uw locatie.

Vul onderstaande velden zorgvuldig in.


Test Click Here



Ook voor u gevonden


training Balie en Receptie Medewerker
training Teksten Redigeren
training Verkoop Binnendienst
training Verkoop en Acquisitie
training Prestatieverkoop
training Prestatie Inkoop
training Effectieve Telefoon Verkoop
training Verkoper Communicatie
training Telefoon- en Receptiemedewerker
training Klantgericht Denken en Handelen
training Succesvol Verkopen
training Professionele Inkoop Training
training Acquisitie Verkoop voor
training Effectief Telefoneren
training Effectieve Marketing


Spreuk:
Kijk niet veel betekenend maar beteken veel.

Inspiratie Posters Bekijken?

Met vriendelijke groet,
Ingrid Boerman
Accountmanager BV&T



Recente klanten