088-7744333

Logo BVT opleiding advies

Verbaal En Non-verbaal Gedrag training

20

Uw Training Verbaal En Non-verbaal Gedrag


Onderdeel van Communicatievaardigheden


Hoe verloopt communicatie precies? Welke wetmatigheden kunnen we daarin onderscheiden? Wat is non-verbale communicatie? Hoe belangrijk is het goed waarnemen? Moet ik vooral observeren of juist onmiddellijk interpreteren? Hoe ondersteun ik mijn boodschap non-verbaal? Welke signalen zenden we naar elkaar uit? Wat is belangrijk als ik luister? Hoe vat ik het beste samen? Welk vragen moet ik stellen? Hoe kan mijn gesprekspartner het beste met mijn feedback uit de voeten? En hoe ontvang ik zelf feedback, zonder me aangevallen te voelen? In deze doelgerichte training komen de zojuist genoemde vragen aan de orde.


Programma, Onderwerpen


Na het geleerde kunt u het volgende


Daarbij bent u in staat om de verschillende communicatievormen te herkennen en toe te passen. U hebt inzicht gekregen in hoe u overkomt op anderen en hoe u de gedragsstijl van anderen kunt herkennen. U leert denken en praten vanuit de ontvanger van de boodschap, weloverwogen uw standpunt te bepalen, structuur aan te brengen in de communicatie en de kwaliteit van de informatieoverdracht te verbeteren. Hierdoor bent u in staat om uw communicatie met anderen te verbeteren, zowel in persoonlijke als groepsgesprekken, e-mail-, schriftelijk en telefonisch verkeer.


Efficiënte en praktijkgericht

Met ons team ontwikkelen wij continu nieuwe, uiteenlopende en meer efficiënte leervormen voor het meest effectieve leertraject. Het laatste wat wij hebben ontwikkeld is een volledig E-Learningspakket. Deze kan de organisatie bij wie wij trainen gratis gebruiken zolang de training loopt. In deze E-Learning zetten wij ook de evaluatie en kunt u als opdrachtgever de vorderingen tijdens de training of workshop blivjen volgen. Maar ook uw eigen testen en toetsen kunt u hierbij invoeren. In de toekomst bespaard u hierin veel tijd, personeel en dus ook geld.


Continue ondersteuning voor Manager en HR

In elke training of traject staat verrijking centraal, we helpen, inspireren en verbinden Managers en HR professionals. We organiseren bijvoorbeeld regelmatig events zoals seminars en lezingen. We doen continu onderzoek naar borging, vakkennis, ISO 9001 regelgeving, HACCP, BRS, IFS en GMP en soortgelijke. Deze informatie vertalen we naar voor u bruikbare kennis en trainingsmateriaal.



Effectieve kennisopname

Om voldoende individuele spreek en oefentijd t.o.v. de praktijk te hebben bestaan de trainingsgroepen bij voorkeur uit 2 - 10 deelnemers. Maar wij verzorgen ook 1 op 1 trajecten (coaching). BV&T streeft naar maximale kennisopname. Dit bereiken wij mede door onze bevoegde docenten die hun vak verstaan. Wenst u persoonlijk contact met betrekking tot uw aanvraag?



Studie indeling / planning

Aantal bijeenkomsten: 3
Het aantal uren 4 per sessie (studiebijeenkomst)
Prijsopgave deze kunt u vinden in de Prijs INFO,
U ontvangt deze direct na aanvraag.
Gebruik hiervoor de naast liggende button.


Incompany startdatums

* Uw gewenst begindatum *
Mei 2025
Juni 2025
Juli 2025
Augustus 2025
September 2025
Oktober 2025
November 2025
December 2025
Januari 2026
Maart 2026


Locaties:

Waar wonen onze trainers. Er woont altijd een trainer in de buurt


NL:: Wij zijn een in-company opleider, wij komen altijd naar uw organisatie. U bepaard op reistijd en dervingskosten van uw personeel, uw voordeel. BV&T is tevens de nummer 1 in-company opleider voor werkend Nederland al vanaf 2001. Wenst u een vrijblijvende offerte? Dan kunt u deze hier aanvragen Klik hier..



Focus op het maximale leerproces in een juist tijdsbestek

We geloven in de aanpak en leerprocessen van Bloom en Kolb (didactiek). Deze aanpak gaat uit van de verschillende leerprocessen van individuen daarin breng je gradaties aan in de aangeboden leerstof. De focus wordt gelegd op wat je als cursist kunt opnemen. Dit levert creativiteit, betrokkenheid, acties en initiatieven op die bijdragen aan een succesvolle verandering van de deelnemer in de training Communicatievaardigheden.



Stimuleren tijdens de training

Uw medewerkers weten elkaar gedurende de training beter te stimuleren. Ze verrijken elkaar en zo ontstaat er een optimale kennisoverdracht. Dit levert een lerende omgeving op met positieve effecten op lange termijn. Dit geldt zowel voor alle workshops als trainingen van BV&T.



Hoe behalen wij uw einddoel

Onze trajecten passen we zoveel mogelijk aan op uw doelstelling. We nemen de tijd voor een gedegen voorbereiding (intake en bepaling van uw doelstelling) waarbij we altijd persoonlijk contact met u hebben. Vervolgens voeren we onze trajectopbouw volgens afspraak uit. Dit betekent dat het resultaat ons uitgangspunt wordt en dat aan al uw verwachtingen wordt voldaan. Daartoe gebruiken wij deugdelijke materialen en zetten wij goed getraind, herkenbaar personeel in. Onze docent of trainer ziet er tijdens uw traject op toe dat de kennis welke moet worden overgebracht (beklijven) in de praktijk zijn uitwerking gaat krijgen. Onze slogan: "effectief met perspectief"


Visie

Mensen op basis van eigen competenties in beweging te brengen door op maat gesneden ontwikkeltraject aan te bieden. Tevens forwarding op het functioneringsgesprek. Door een breed pakket van diensten en producten is BV&T in staat mensen te bewegen en ruime kansen te bieden.


Doelstelling

Uw doelstelling staat central in deze cursus Communicatievaardigheden. Tijdens de intake (telefonisch of bezoek) worden uw leerdoelen besproken. Jullie inventariseren intensief wat het leerprogramma moet bevatten. In gemiddeld 3 bijeenkomsten gaat u op de werkplek concreet aan de slag met het bereiken van uw persoonlijke leerdoelen. U verbetert uw vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit uw eigen praktijk. De trainer begeleid en ondersteunt u hierbij en geeft gerichte feedback en praktische tips waar u echt iets aan hebt. Jullie stellen samen een persoonlijk leerplan op om ook na deze cursus uw doelen daadwerkelijk in de praktijk om te zetten. Maatwerk voor uw training Communicatievaardigheden of toch verder zoeken?



  

Referenties Communicatievaardigheden Aantal deelnemers In-Company
 
Leijdsman Elektro1 deelnemers1 traject
Vion Boxtel BV8 deelnemers6 trajecten
RWM NV1 deelnemers1 traject
Rechtbank Gelderland1 deelnemers1 traject
Montana Snowcenter10 deelnemers2 trajecten
Shunter B.V.1 deelnemers1 traject
Ridder BV1 deelnemers1 traject
Awerc Flex3 deelnemers1 traject
Gemeente Eindhoven7 deelnemers1 traject
Royal Bel Leerdammer7 deelnemers3 trajecten
Geodis Logistics Netherlands B.V.10 deelnemers1 traject
Sealane Coldstorage BV5 deelnemers1 traject
Gielis Engineering & Design2 deelnemers1 traject
Provincie Overijssel1 deelnemers2 trajecten
Nedinsco5 deelnemers1 traject
Arcabo Stacaravans BV8 deelnemers2 trajecten
Lyondellbasell14 deelnemers1 traject
Stako9 deelnemers2 trajecten
S&H Productfulfilment BV8 deelnemers1 traject
Hoefnagels Branddeuren BV9 deelnemers1 traject
 
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. 450 Referenties Contact
  088-7744333



Persoonlijke feedback via evaluaties:

K. Dopmeijer (Scania Zwolle)

Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Communicatievaardigheden. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Enerverend, Actief, Verrassend, Energie
  • De training biedt veel variatie in aanbod waardoor ieder zijn eigen manier kan ontwikkelen en te versterken
  • De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig en weten mij net dat extra te geven
  • Cijfer 8.9
  • Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht
  • Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact. Leren kijken naar wat er onder mijn woede zit
  • De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
  • Cijfer 9.5

M. Klaassens (Pro Persona)

Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Noodzaak tot reflectie, Focus, Niet-Oordelend, Laagdrempelig
  • De onzekerheid en angst om jezelf te laten zien wordt aangepakt en ondersteund met tools om vanaf nu andere stappen te zetten
  • Op prettige manier geconfronteerd en gestimuleerd om dingen anders aan te pakken
  • Cijfer 8,8
  • Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
  • Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met elkaar
  • De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
  • Cijfer 9.3

P. van Genderen (Bel Leerdammer)

De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:

  • Leerzaam, Mooi, Heftig, Intiem, Verrast
  • Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
  • De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
  • Cijfer 9
  • Diepgaand, Connected, Echt, Relativerend
  • Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
  • Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
  • Cijfer 8,5

Blog:


Schrijf-Datum: 07-04-2025

Feedback is een ruim begrip. Het wordt vaak verbonden met corrigeren of `kritiek geven`. Dit is echter niet waar. Feedback is namelijk een terugkoppeling op een handeling van iemand, en dit kan zowel positief als negatief zijn. Feedback geven en ontvangen is niet altijd even gemakkelijk. Sommige mensen zijn bang dat ze iemand kwetsen en durven geen feedback te geven. Het komt namelijk vaak voor dat de persoon in kwestie zich van niks bewust is. Daarnaast vinden veel mensen het ook niet fijn om feedback te ontvangen. Zij weten niet hoe ze moeten reageren of trekken zich alles persoonlijk aan. Toch is feedback geven en ontvangen erg belangrijk. Door het geven van feedback kunnen medewerkers in hun gedrag en prestaties worden bijgestuurd of gestimuleerd. En zonder feedback weten we niet wat wat goed gaat of wat juist beter kan. In deze feedbacktraining leert u feedback te geven en te ontvangen en concreet en helder te communiceren. Daardoor kunt u beter samenwerken met uw medewerkers en kunnen jullie elkaar beter motiveren. Deze training verhoogt het vertrouwen, de empathie en het respect binnen uw bedrijf. In deze feedbacktraining besteden we ook aandacht aan het organiseren van uw eigen feedback.

Professioneel werken met Communicatievaardigheden betekent

Alles voor duurzame prestaties in onze trainingen en workshops


U wilt groeien, met uw team en natuurlijk uw organisatie. Wij verdiepen ons in uw vraagstuk, sporen blinde vlekken op en bieden een training waarbij we individueel-, team- en organisatiebelang in de groei zetten, kennis moet beklijven.


Echter, voor een daadwerkelijke en blijvende verandering is meer nodig dan het traject alleen. Daarom coachen en begeleiden we managers en HR op alle vlakken die positief bijdragen aan het resultaat. Op die manier creëren we samen de meest krachtige leeromgeving voor uw medewerkers en behalen we de beste resultaten voor het team en de organisatie.


Incompany: cursussen binnen uw organisatie.
Eenvoudig te regelen bij BV&T, snel en praktijkgericht.


Maatwerk voor medewerker trainingen


Leertrajecten met oog voor praktijk in uw organisatie. Uniek, duurzaam en naadloos aansluitend. Duurzaam in de vorm dat wij naar u toe komen, dit bespaard op een groep tot wel 8x zoveel CO2 Uitstoot.


De krachtige leeromgeving


Professionele trainers als ook docenten

Wij selecteren op bevoegdheid en VOG t.o.v. onze trainers. Daarbij weten wij exact welke trainer past bij uw organisatie en betrekken hem/haar in een zo vroeg mogelijk stadium bij uw vraagstuk. Kenmerkend voor BV&T trainers is bevoegdheid en deskundigheid. Naast hun specifieke vak zijn ze altijd praktijkgericht. Om het eenvoudig voor uw organisatie te maken bent u altijd verbonden met een projectleider of accountmanager. Deelnemer en organisatiegericht en bouwen voort vanuit aanwezige kwaliteiten en ervaring. Zo betaald u een scherpe prijs voor elke training, vraag hier uw offerte voor uw traject aan: Communicatievaardigheden


Altijd een vaste contactpersoon accountmanager

Wij houden van korte lijnen en schakelen daarin snel. Een vaste telefoonnummer en uw eigen accountmanager of ook wel projectleider genoemd. Deze begeleidt u bij het proces van ontwikkeling en organisatie van deze training of workshop Communicatievaardigheden. Wij gaan voor de maximale en effectieve team-training of team-workshop


Creatie in Communicatievaardigheden

Voor de juiste aansluiting en het beste resultaat beginnen we met een uitvoerig intake gesprek. Afhankelijk van de complexiteit van het vraagstuk. In samenspraak met u, en onze deskundige creëren we het leerplan. Alleen zo kunnen we tot het beste resultaat komen. U heeft immers kennis van de mensen en de organisatie, wij zijn de expert in leren en ontwikkelen.


Realistische maar uitdagend

Het team van trainer en ontwikkelaar neemt de tijd, daagt uit, is kritisch en zet de stip op het juiste punt. Maar stelt altijd realistische doelstellingen.


Efficiënte en praktijkgericht

Met ons team ontwikkelen wij continu nieuwe, uiteenlopende en meer efficiënte leervormen voor het meest effectieve leertraject. Het laatste wat wij hebben ontwikkeld is een volledig E-Learningspakket. Deze kan de organisatie bij wie wij trainen gratis gebruiken zolang de training loopt. In deze E-Learning zetten wij ook de evaluatie en kunt u als opdrachtgever de vorderingen tijdens de training of workshop blivjen volgen. Maar ook uw eigen testen en toetsen kunt u hierbij invoeren. In de toekomst bespaard u hierin veel tijd, personeel en dus ook geld.


Continue ondersteuning voor Manager en HR

In elke training of traject staat verrijking centraal, we helpen, inspireren en verbinden Managers en HR professionals. We organiseren bijvoorbeeld regelmatig events zoals seminars en lezingen. We doen continu onderzoek naar borging, vakkennis, ISO 9001 regelgeving, HACCP, BRS, IFS en GMP en soortgelijke. Deze informatie vertalen we naar voor u bruikbare kennis en trainingsmateriaal.


Aansluiting op niveauverschillen

Iedereen leert anders en niet iedereen heeft hetzelfde niveau. Door ons zeer uitgebreide scala aan leeroplossingen en -vormen kunnen wij iedereen laten leren op de manier die bij hem/haar past en aansluiten bij niveauverschillen in de training / workshop Communicatievaardigheden. Hiervoor gebruiken wij hoofdzakelijk de BLOOM en KOLB Taxonomie. Hiermee brengen wij het niveau en de leerwensen van deelnemers in kaart. Op deze manier kan de trainer de juiste leeroplossingen inzetten.



Ook voor Masterclass of Workshops.

Zoekwoorden Via Searching
Training Verbaal En Non verbaal Gedrag Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass Verbaal En Non verbaal Gedrag. MT Kader Trainingen: Communicatievaardigheden. e-Learningsplatform, HACCP Trainingen: Communicatievaardigheden. ZZP of Freelance Vacature voor: training communicatie. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: training communicatie Verbaal En Non verbaal Gedrag. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen training communicatie Verbaal En Non verbaal Gedrag. Groningen, Utrecht, Amsterdam


Blog:

In de basistraining E-Learning leert u hoe effectief online e-learning kan worden ingezet. BV&T beschikt 100% over zijn eigen software genaamd Question Degree. U gaat in deze training aan de slag met de software. Stap voor stap wordt u meegenomen in het volledige proces.

Learning Management System

Het LMS (Learning Management System) programma vormt een platform dat ondersteuning biedt bij het selecteren, volgen en geven van opleidingen. Een LMS kan gebruikt worden binnen een bedrijf om bij te houden welke werknemers welke scholing hebben gevolgd, volgen, of gaan volgen. Bij Question Degree kunt u door middel van toetsing zien welke medewerkers bij u over welke vaardigheden beschikken. Wanneer u een minimale standaard wilt aanleggen kunt u hiervoor een toets maken/laten maken. Nadat uw medewerkers deze toets hebben ingevuld kunt u zien wie de minimale standaard behalen, en voor welke medewerkers het misschien handig zou zijn om een cursus te volgen. Bij Question Degree ondersteunen wij verschillende leer mogelijkheden. BZL (Begeleid Zelfstandig Leren) is een onderwijsvorm waar je als lerende alleen een richtlijn krijgt en zelfstandig bezig gaat met de het studeren van de stof. Dit word vaak in samenwerking met e-learning en m-learning gedaan. Dit komt omdat op deze manier het leren bijna plaats onafhankelijk word, en je overal zelfstandig bezig kan gaan. Met de hulp van onze partners kunnen wij u een mix van deze leerwijzen geven samen met het traditionele leren, dit word ook wel blended learning genoemd.

Blended Learning

Blended learning geeft door middel van zowel e-learning als c-learning (classroom learning) les. Beide worden gebruikt naast elkaar met oog op een uitgebreide leerervaring te bieden. Bijvoorbeeld, kan een trainer zijn leerlingen een lijst van online middelen die zij kunnen gebruiken om hun begrip van het onderwerp te verbreden. In het geval van blended learning, hoeft online materiaal niet de plaats van face-to-face instructie te nemen; in plaats daarvan vullen de twee elkaar aan. De blend in blended learning staat dan ook voor het mixen van digitaal en traditionele om een verrijkte online training omgeving voor de leerling te creëren.

In-Company Trainingsvraag..

Wij trainen op uw locatie.

Vul onderstaande velden zorgvuldig in.


Test Click Here



Ook voor u gevonden


training Klantgericht Denken en Handelen
cursus Presentatie Technieken
training Verkoper Communicatie
training Zakelijke Brieven Schrijven
training Interview Technieken
training Communicatievaardigheden
training Basis Effectief Communicatie
cursus Conflicthantering
training Presentatie voor Groepen
training Assertiviteit en Assertief
training Balie en Receptie Medewerker
training Vergadertechnieken
training Soepel en effectief
Training Nederlands schrijven voor
Training OR Ondernemingsraad
training Creatief Denken Brainstormen
training Onderhandelingstechniek
training Informatiestromen -
training Feedback Geven en Ontvangen
training Effectieve Telefoon Verkoop
training Telefoon- en Receptiemedewerker
training Nieuwe Medewerker Inwerken
training Verzuimgesprekken
Cursus Adviesvaardigheden
training DiSC Training met ONLINE DiSC
training Teambuilding met de juiste
training Feedback Middenkader


Spreuk:
Ziet u het detail of het geheel?

Inspiratie Posters Bekijken?

Met vriendelijke groet,
Ingrid Boerman
Accountmanager BV&T